Propagácia
Ako propagovať skladbu?
Vytvorte tlačovú správu na odoslanie do blogov, online novín, časopisov a rozhlasových staníc atď.
Vybudujte si svoju sieť: Prepájajte čo najviac v rámci svojej miestnej scény (myslite na klubové večery, festivaly alebo priemyselné večierky), posielajte svoju hudbu promotérom a zapojte sa do svojej vlastnej komunity online.
Zdieľajte svoju hudbu v špecializovaných komunitách: Identifikujte svoje cieľové publikum a miesta, kde konzumujú novú hudbu. Keď budete vyzbrojení informáciami, začnite sa aktívne zapájať do konverzácií alebo diskusií a zdieľajte svoje trasy v ich špecifických komunitách, či už je to skupina na Facebooku alebo kanál Twitch.
Oslovte blogy a kanály YouTube: Existuje množstvo užitočných nástrojov, ktoré vám pomôžu dostať vašu hudbu na tie najlepšie blogy a kanály bez toho, aby ste museli hádať. Vyskúšajte Hype Machine, platformu, ktorá automaticky zhromažďuje najlepšie blogy z celého sveta, aby ste ich mohli kontaktovať na základe popularity. SubmitHub je tiež ďalšia skvelá a užívateľsky prívetivá platforma, kde môžete posielať príspevky priamo do blogov.
Ak chcete zvýšiť svoj dosah a mať šancu prejsť na zoznamy skladieb Spotify, Apple Music a Deezer, môžete sa prihlásiť do bezplatných služieb, ako sú SoundPlate, IndieMono a SubmitHub. Pokračujte a využite tieto služby, aby ste získali šancu dostať sa do zoznamov obľúbených používateľov. Za žiadnych okolností neplaťte vlastníkom/kurátorom zoznamu skladieb Spotify za umiestnenie. Zvyčajne používajú roboty a falošnú taktiku streamovania.
Kurátorov playlistov môžete kontaktovať aj priamo cez Instagram a Facebook. Najlepší spôsob, ako nájsť ich kontaktné údaje, je prejsť na Spotify a nájsť zoznam skladieb, v ktorom by ste chceli byť. Potom nájdite používateľa tohto zoznamu skladieb. Väčšinou tam majú svoje kontaktné údaje. Pošlite im rýchlu správu na Facebooku/Instagrame, v ktorej vysvetlíte svoje vydanie a ako veľmi sa vám páči ich zoznam skladieb. To milujú!
Ďalšou vychytávkou vyššie spomínanej služby SubmitHub je, že svoju hudbu môžete posielať populárnym influencerom na TikTok a Instagram. Ak sa im páči vaša pieseň, môžu ju pre vás spropagovať použitím vo svojom videu! Je to pre nich výhra, pretože milujú novú hudbu, ale aj veľká výhra pre vás, pretože získate viac pozornosti.
Pre-save odkazy a odkazy na streamovacie služby
Čo je Pre-save odkaz?
Pre-save sa stal kritickou súčasťou moderných propagačných stratégií. Predstavujú streamingový ekvivalent k predbežnému uloženiu albumu na streamovacích platformách a majú silu zvýšiť streamy a viditeľnosť vydania pri uvedení na trh.
Je to odkaz, ktorý môžu umelci poslať svojim fanúšikom pred dátumom vydania, čo umožňuje fanúšikom "predbežne uložiť" vydanie na vybranej hudobnej službe. V deň vydania sa vydanie automaticky uloží do ich knižnice a interpret bude sledovaný.
Ako funguje Pre-save odkaz?
Funguje to nasledujúcim spôsobom:
Po nahraní vydania sa odkaz na predbežné uloženie vygeneruje až po schválení vydania a doručení do Spotify a Apple Music. Zvyčajne to trvá 1-5 dni.
Po dokončení vám bude odkaz poslaní prostredníctvom sociálnej sieti alebo e-mailu.
Tí, ktorí dostanú odkaz, budú mať možnosť predbežne uložiť vaše vydanie. Budú požiadaní o povolenie, aby nášmu distribútorovi umožnili prístup k ich knižnici Spotify alebo Apple Music, aby im mohol vydanie pridať do ich knižnice v deň vydania.
Čo je odkaz na streamovacie služby?
Keď bude vaše vydanie zverejnené, pošleme vám prostredníctvom Instagramu alebo e-mailom odkaz na vydanie, ktorý obsahuje odkazy streamovacích služieb.
Odkaz na streamovacie služby obsahuje odkazy na Spotify, Deezer, Apple Music/iTunes a YouTube Music.
Ak ste mali Pre-save odkaz na vydanie po zverejnení vydania sa po pár hodinách automatický zmení na odkaz, ktorý obsahuje odkazy na streamovacie služby.
Tlačová správa
Čo je tlačová správa?
Tlačová správa je skvelý spôsob, ako propagovať vašu skladbu. Môžete to poslať do online novín, časopisov, blogov, rozhlasových staníc, influencerov atď., tesne pred vydaním alebo tesne po vydaní.
Hudobní blogeri, redaktori novín a kurátori rozhlasových staníc sú veľmi zaneprázdnení ľudia, takže sa budete musieť uistiť, že vaša tlačová správa bude stručná a priamo k veci. Môžete si samozrejme zaplatiť PR agentúru, ktorá vám ju vytvorí. Ak však chcete ušetriť trochu peňazí za iné typy propagácie alebo za hudobné video, musíte si prvé nájsť svoju cieľovú skupinu!
Ako nájsť svoju cieľovú skupinu?
Najprv musíte zistiť, kto je vaša cieľová skupina a kto by rezonoval s vašou hudbou. Ak napríklad vydávate skladbu Deep-House, nechcete ju posielať na blog Hip Hop alebo Rap. Je veľmi dôležité zistiť "svoj dav"! Keď nájdete svoje cieľové publikum, vytvorte si zoznam s kontaktnými údajmi hudobných blogerov, hudobných novinárov a iných potenciálne zaujímavých ľudí, ktorým pošlete svoju tlačovú správu.
Aké základne body by mala obsahovať chytľavá správa?
Vaša tlačová správa musí byť niečím pútavá a zaujímavá. Vždy je dobré napísať najprv meno interpreta a potom to, čo chcete povedať do správy. Dôvodom je to, že ak vyniknete, zapamätajú si podľa mena, kto ste!
Napríklad MENO interpreta: VYHLÁSENIE PÚTAJÚCE DO OČI TU. Dobrá tlačová správa môže spomenúť nasledovné:
Nadchádzajúce turné
Známe spolupráce
Hudobné video, ktoré je zaujímavé
Otázky sociálnej spravodlivosti
Demografické údaje, s ktorými sa stotožňujete
Kultúrne vzťahy s ľuďmi, s ktorými sa spájate
Prečo nepridávať prílohy do správy?
Nepridávajte prílohy, ale namiesto toho pridajte odkazy na svoju tlačovú správu. Neposielajte súbor .Mp3, .Wav, .Flac, atď. Sťahovanie príloh môže byť niekedy vnímané ako riskantné a redaktori a blogeri môžu jednoducho odstrániť váš e-mail bez toho, aby ho otvorili.
Pošlite im odkazy na vaše vydania v tele správy. Ak vaše vydanie ešte nevyšlo, pošlite im súkromný odkaz na SoundCloud, nezaradené video na YouTube alebo odkaz s ukážkou vašej skladby. Ak budú mať záujem, požiadajú vás o mp3 alebo jednoducho použijú odkazy, ktoré ste im poskytli.
Sú vhodné aj odkazy na sociálne siete a, aj fotky?
Áno!
Zahrňte odkazy na svoje sociálne siete, webové stránky a vždy nezabudnite pridať fotografie z tlače. Tieto sa potenciálne použijú na vašu propagáciu, takže dajte svoju najlepšiu tvár dopredu!
Nakoniec buďte tak očarujúci, ako len môžete, a znova, rovno k veci! Môžete pochváliť blog, noviny alebo rozhlasovú stanicu, ktorej súčasťou chcete byť.
Čo robiť a, čo nerobiť?
Čo robiť:
Pridajte nadpis.
Vysvetlite im, ako veľmi by sa vaše vydanie hodilo na ich blog. V prvom rade im ďakujem za ich čas.
Pridajte tlačovú správu s odkazmi na vašu skladbu, odkaz na video, informácie o turné / informácie o vstupenkách nižšie.
Rozšírte svoj nadpis, ale buďte konkrétny a k veci.
Pridajte vysvetlenie svojho nového vydania, sociálneho problému, nových informácií o turné, známej spolupráce alebo iných pútavých správ.
Pridajte krátky životopis interpreta a uveďte svoj hudobný vplyv a štýl, aby vedeli, kto ste.
Pridajte citácie a odporúčania z blogov, ktoré vás už predtým vyzdvihovali.
Nezabudni spomenúť kontaktné informácie na konci tlačovej správy, webovej stránky a sociálnych odkazov.
Čo nerobiť:
NEpridávajte .Mp3, .Wav, .Flac, atď. alebo veľké video súbory ako prílohy.
NErobte svoju tlačovú správu príliš dlhú.
Playlist pitching
Čo je to Playlist pitching?
Zaradenie vašej skladby do hlavného zoznamu skladieb môže mať obrovský vplyv a potenciál pre vašu hudbu.
Ako odoslať svoju hudbu do zoznamov skladieb Spotify a Apple Music?
Spotify má pre umelcov jednoduchý spôsob, ako upútať pozornosť kurátorov zoznamu skladieb.
Nahrajte cez nás skladbu aspoň 21 dní pred plánovaným dátumom vydania.
Keď vo svojej aplikácii Spotify for Artists uvidíte novú a nevydanú skladbu, vyberte skladbu na posúdenie zoznamu skladieb a odošlite ju tímu Spotify.
Alebo to môžete nechať na nás a my vám automaticky pošleme skladby na Spotify Pitch.
Pre viac informácií: New Music for Playlist Consideration.